BSR: voortdurend moeite om mensen te bereiken en zij ons

Door Wim Meijberg op 19 november 2019

Tientallen vrijwilligers van Bureau Sociaal Raadslieden (BSR) ondersteunen al 40 jaar kosteloos én professioneel mensen uit alle lagen van de bevolking met het oplossen van (juridische) vragen over onder meer geld, werk, belasting of relaties.

Fractieleden van de PvdA Veldhoven gingen half november samen met actieve leden naar het BSR. Enerzijds om feeling met (professionele) organisaties van Veldhoven te houden en anderzijds om mee te helpen aan de naamsbekendheid.

Bestuursvoorzitter Wil van der Laak en coördinator Rian Tondeur benadrukten in onze ontmoeting hoe lastig het is om als BSR mensen te bereiken en omgekeerd. “En dat is heel jammer, want  mensen kunnen door ons uitstekend geholpen worden. Wel hebben we met een specifieke doelgroep te maken, die niet zo gauw naar je toekomt.  Dit geldt zeker ook voor jongeren… die moeten schroom overwinnen”.

BSR heeft sinds kort in Veldwijzer één loket voor hulp bij schulden. Dit was voor de PvdA een lang gekoesterde wens, want dit draagt zeker bij aan het vinden van hulp. In het ene loket werkt BSE samen met de Voedselbank, Stichting Leergeld Veldhoven De Kempen en de BSR Dit alles in nauw contact met de gemeente. Het loket is in de Parasol, Sterrenlaan 15 te Veldhoven.

PvdA wenst de BSR veel succes met het vinden en gevonden worden van hulpvragers en denkt met dit bezoek een steentje te hebben bijgedragen.

Wim Meijberg

Wim (Jan Willem) Meijberg… ….. in 1959 geboren in Schoonhoven, de zilverstad. De uit Kampen stammende Meijberg’en’ waren visserlui op de Zuiderzee. Aan mijn moederskant vind je ondernemende Schoonhovenaren met schoenenzaken, drogisterij en kapsalons. Dat zijn dus twee werelden verbonden in mijn denken. Ik ben weduwnaar van  Corry (munne Ducktie) Duquesnoy, 20 jaar mijn liefdevolle

Meer over Wim Meijberg

Waar ben je naar op zoek?