Veldhoven leeft!

Door Jeroen Rooijakkers op 12 oktober 2018

Behalve Cityfest waren er het afgelopen jaar veel andere leuke en bruisende evenementen. Met veel, ook nieuwe festijnen, is het ‘n geslaagd seizoen geworden. ’n Bruisend Veldhoven. Daar kunnen we trots op zijn.

Eén van de geslaagde evenementen is de Oranjemarkt. Die groeide de laatste jaren uit haar jasje op de locatie in Oerle. De nieuwe werd het centrum, Alleen daar is een dergelijk groot evenement te organiseren. De eerste editie op deze nieuwe plek werd een succes. Veel publiek en een geweldig aanbod van kraampjes en muziek.
Het Beach Event kwam dit jaar terug op het oude nest: het plein in d’ Ekker. Een prachtig evenement met sportieve activiteiten en ’n prima avondprogramma voor jong en oud. En met zo’n 6.000 bezoekers opnieuw een aanwinst voor Veldhoven.
Ook de kermissen zorgden voor veel mooie avonden en blijven een geweldig hoogtepunt in de evenementenkalender. Veel filmpjes en foto’s zetten Veldhoven weer ‘ns op de kaart Sommige Veldhovenaren kijken hier het hele jaar naar uit. Aandachtspunten blijven het beperken van de geluidsoverlast en goede samenwerking met lokale ondernemers. Dit soort signalen gaan mee naar volgende edities, zodat de kermissen leuk blijven voor iedereen.
Cityfest werd al bij de eerste editie een groot succes. Wat een geweldige doorstart kreeg Cult & Tumult dankzij een geweldige organisatie. En ook hier pakte de locatiekeuze, met het podium op het Meiveld, goed uit. Maar ook elders was het gezellig, zoals in het Burg. van Elsenpark, theater de Schalm, de Muziekschool en Museum ’t Oude Slot.
Tot slot de afsluiter van het jaar: Veldhoven on Ice. Gelukkig nog iets om naar uit te kijken. Opnieuw een festijn om trots op te zijn, trots op de organisatie en trots op de inzet van alle vrijwilligers die dit jaarlijks weer mogelijk maken.

We hebben dus een mooi seizoen achter de rug. Maar evaluatie van elk evenement blijft nodig. Hoe staat het met overlast gevende effecten… is de veiligheid in order, enzovoorts. Want het moet voor iedereen leuk blijven. Voor omwonenden, deelnemers én organisatoren.
Intussen kijken we alweer vooruit naar het nieuwe seizoen. Ik heb er nu alweer zin in.

Jeroen Rooijakkers, wethouder recreatie en toerisme

Has Verouden, bestuursvoorzitter van City Fest, was verrast en blij met het eerste ‘Groot Compliment’ van de Veldhovense PvdA voor de inspanningen van zijn club.

Jeroen Rooijakkers

Sterk en Sociaal. Dat is het motto van de PvdA. Een motto waar ik graag uitvoering aan geef en me hard voor maak. Maar ook een motto dat ik graag verbreed naar Sterk, Sociaal én Groen. Want het gaat om mensen. Maar ook om het milieu en de natuur. Alles wat we nu weggeven komt

Meer over Jeroen Rooijakkers