Wethouder

Jeroen Rooijakkers

Over Jeroen Rooijakkers

[email protected]

Sterk en Sociaal. Dat is het motto van de PvdA. Een motto waar ik graag uitvoering aan geef en me hard voor maak. Maar ook een motto dat ik graag verbreed naar Sterk, Sociaal én Groen. Want het gaat om mensen. Maar ook om het milieu en de natuur. Alles wat we nu weggeven komt zelden nog terug. Dat is waar ik me sinds 2006 voor inzet. Het gaat om goede leefomstandigheden, zorg voor de mens en het behoud van datgene wat ons zo dierbaar is. Het gaat niet alleen om nu, maar ook om de toekomst. Wij hebben nu de taak om ook de generaties die na ons komen een waardig bestaan te geven. Dat kan alleen als de sociale voorzieningen in orde zijn, maar ook het milieu en de natuur worden gerespecteerd. Het gaat om opkomen voor anderen. Niet iedereen is in dezelfde luxe positie. Daarom pleit ik er grondig voor om inderdaad, zoals Wouter Bos al meerdere keren verkondigde, de sterkste schouders de zwaarste lasten te laten dragen.