Kringloop De Kempen staat voor Milieu & hergebruik en werkgelegenheid!

Door Wim Meijberg op 1 oktober 2019

Op een mooie vrijdag de 13e september, – nee er is geen zwarte kat gezien –  togen actieve- en raadsleden van de PvdA fractie Veldhoven naar het Kringloopbedrijf  “De Kempen”. Zoals wij Iedere zes weken op bezoek gaan naar een (semi-) professionele  Veldhovens bedrijf. Zo voldoet de PvdA aan zijn belofte regelmatig contact te hebben met burgers en bedrijven. Het is een van de manieren  om op de hoogte te blijven van wat er in Veldhoven leeft.

Bestuurder Monique van Zutphen en bedrijfsmanager Ton Dietvorst vertelden boeiend over het werk van het kringloopbedrijf en over de functies in het sociale domein en de recycling keten. Die werden nog duidelijk tijdens de uitgebreide rondleiding. Die  onderstreepten:

• Duurzaamheid. Niet alleen in het zorgen voor minder CO2 uitstoot, maar ook de aanschaf van zonnepanelen.  Verduurzamen betekent ook bewustwording kweken. Afval is uiteindelijk geen afval meer maar een grondstof voor een nieuw product. Milieu & hergebruik.
  • Werkgelegenheid. Het kringloopbedrijf biedt mensen met een afstand tot de reguliere arbeidsmarkt een zinvolle dagbesteding en/of een leerwerktraject.  Maar ook stageplaatsen voor onderwijsinstellingen.
  • Het realiseren van nieuwe arbeidsplekken, ook in de nieuwe winkel in Waalre. Daarmee wordt structurele geboden voor mensen die dit soms hard nodig hebben

Wilt u cijfers & resultaten op het gebied van duurzaamheid, milieu & hergebruik en overige resultaten? Vraag het jaarverslag van de kringloopwinkel aan.

Uw verslaggevers van een bijzondere ontmoeting zijn: Wil van Valen & Wim Meijberg

PS Bestuurder Monique, aangegrepen door ons enthousiaste gezelschap, nodigde de fractie per direct uit voor een werkbezoek aan het Oude Slot. De sociaal democraten hebben er zin in!

Wim Meijberg

Wim (Jan Willem) Meijberg… ….. in 1959 geboren in Schoonhoven, de zilverstad. De uit Kampen stammende Meijberg’en’ waren visserlui op de Zuiderzee. Aan mijn moederskant vind je ondernemende Schoonhovenaren met schoenenzaken, drogisterij en kapsalons. Dat zijn dus twee werelden verbonden in mijn denken. Ik ben weduwnaar van  Corry (munne Ducktie) Duquesnoy, 20 jaar mijn liefdevolle

Meer over Wim Meijberg

Waar ben je naar op zoek?