28 november 2010

Voedselbank blij met de PvdA

‘Bij de voorbereidingen hebben we het er stiekem al over gehad: zou de PvdA dit jaar weer komen?’ De dames en heren van de Voedselbank Veldhoven zijn er eerlijk over. ‘Dan komt er tenminste een lekkere stoot tegelijk binnen.’ Plaats van handeling is de Plus Supermarkt in de Heikant. De meeste klanten van André en Joyce van Reijen komen op zaterdagmorgen 27 november wel met een paar artikelen aandragen, die bestemd zijn voor de pakketten van de Voedselbank. Hun bezoekers kunnen die met de feestdagen hard gebruiken. Natuurlijk hebben we het er na de inzamelingsactie over dat de Voedselbank eigenlijk niet zou moeten bestaan. Maar de realiteit is dat het aantal gezinnen, dat voor een beetje extra voedsel is aangewezen, op dit initiatief alleen maar groter wordt. Blije gezichten dus op deze zaterdagmorgen. We nemen afscheid, met een paar stevige opmerkingen richting nieuwe regering die de winterse kou voor de lagere inkomens alleen nog maar tastbaarder maakt….