23 februari 2014

PvdA-Veldhoven volop in actie voor zwembad D'n Ekkerman

Sinds half januari is de PvdA-Veldhoven elke zaterdag op een andere plaats in Veldhoven te vinden. Om met zoveel mogelijk mensen te praten over wat hen bezig houdt. Inmiddels hebben de vrijwilligers van de partij zo’n 1.500 contacten gehad met Veldhovenaren. Afgelopen zaterdag stonden zij bij zwembad D’n Ekkerman. Dat werd een drukke, inspirerende middag.

De PvdA-Veldhoven is voor behoud van het zwembad. Daarmee waren de bezoekers, niet alleen uit Veldhoven maar ook uit Waalre en De Kempen, het uiteraard eens. Ze vinden wel dat er iets gedaan moet worden aan de verwarming en dat het interieur best een opknapbeurt kan gebruiken. Veel mensen waren verbaasd dat het zwembad in de problemen zat. Ze gingen ervan uit dat D’n Ekkerman verplaatst zou worden. Ook mensen met een geestelijke beperking hebben het zwembad nodig, zo bleek uit gesprekken. Eén van hen zei intens verdrietig: ‘gaat het zwembad weg?’  Hij was één van de velen die blij waren met het initiatief.

zwembad open (klein)kopie“We houden de contacten per week bij en bekijken of we nog wat extra’s moeten doen”, zegt marketingdocent en 2e op de lijst Jeroen Rooijakkers. “Op die manier kunnen we bijvoorbeeld direct in actie komen, als mensen daarom vragen. Zo weten we ook dat we vandaag ons 1.500ste contact hebben gelegd… 1.500 inspirerende contacten met Veldhovenaren. Allen al vandaag hebben we op een paar zwemdiploma’s een kleine 150 handtekeningen opgehaald.”

“We krijgen ontzettend goede reacties van de mensen op straat”, zegt lijsttrekker Robert Tops. “Ze vinden het vooral fijn dat we echt willen luisteren. Ook zijn er mensen die het gehad hebben met de politiek of met de PvdA. Dat krijg je niet in een gesprekje veranderd, maar je merkt wel dat mensen weer na willen denken. Sommigen zeggen: we gaan misschien toch stemmen. Dat is voor ons een belangrijk doel. Zeker nu de gemeente straks veel taken uit te voeren krijgt.”

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Robert Tops: 06-19991591