Opvolger Cult&Tumult al in september 2018

18 juli 2018

Veldhovenaren kunnen straks weer genieten van een gratis toegankelijk cultureel festival als opvolger van Cult &Tumult. Het college besloot dinsdag 17 juli om de nieuwe stichting Cult Veldhoven financieel te ondersteunen. Op 28, 29 en 30 september is het zover. ‘Cityfest’ is een meerdaags, gratis toegankelijk cultureel festival op diverse locaties. Informatie over het programma komt eind juli op www.city-fest.nl.

In 2017 ging de stichting Cult&Tumult failliet. Al snel namen ondernemers en culturele instellingen het initiatief om aan dit populaire, gratis toegankelijke festival een vervolg te geven. Het gemeentebestuur reageerde positief op dit initiatief. De stichting Cult Veldhoven krijgt in 2018 en in 2019 een gemeentelijke subsidie van € 27.000. Dat bedrag was ook voor Cult&Tumult gereserveerd. Om het nieuwe festival ’n echt goede kans te geven, komt daar nog opstartsubsidie bij (voor 2018: € 12.500). Bovendien kan Cityfest, als de Raad in november de begroting 2019 en 2020 goedkeurt, nog rekenen op incidentele subsidies van € 10.000 (2019) en € 5.000 (2020).