Klaar… voor de start van een nieuw zwembad

28 oktober 2017

Het zwembaddossier kent een lange geschiedenis, waarin het lot van het bad aan een zijden draadje heeft gehangen. Dat was in de zomer van 2016. Alleen GBV, SV, PvdA en één raadslid van D66 waren voor het behoud van het zwemwater. VSA, VVD en CDA waren voor sluiting. Die raadsmeerderheid vond dat het zwembad te duur werd. Gelukkig namen het zwembad en zwemvereniging Njord het heft in eigen hand en brachten opnieuw alle financiële opties in kaart.

Dinsdag 24 oktober gaf de Raad – eindelijk en unaniem – het besluit ruim 11 miljoen op tafel te leggen voor een nieuw bad. Maar eerst moest de wethouder de PvdA toezeggen dat er geen kans is dat we alsnog voor financiële verrassingen komen te staan. Dat deed-ie, maar met de slag om de arm dat de conjunctuur… de bouwmarkt… enzovoorts misschien toch roet in het eten kunnen strooien. Dat is te billijken en daarom wil de PvdA vooruit kijken.    ‘Laten we nu snel een fraai, functioneel en breed gedragen zwembad bouwen, al heeft het vertrouwen in de uitvoering intussen wel een enorme deuk opgelopen’ aldus fractievoorzitter Jeroen Rooijakkers.

Hij had nog wel een met VSA en VS gedeelde wens. ‘Er is veel kritiek op de communicatie. Twee weken terug waren in deze zaal weer allerlei teleurgestelde inwoners aan het woord. Daarom wil de PvdA een bescheiden aanvulling op het besluit: een plan dat afrekent met de slechte communicatie met inwoners en omwonenden. Het college moet in november met zo’n plan komen dat een duidelijke communicatie met hen garandeert.’

Maar niemand in de Raad nam de moeite ook maar om uitleg te vragen. Dus stemden alleen VSA en Kootkar mee met de PvdA. CDA, GBV, D66 en VVD stemden stilzwijgend tegen. De aanwezige buurtbewoners waren daar bepaald niet blij mee!!!