Gemeentelijk corona noodfonds

2 december 2020

Gemeentelijk corona noodfonds

De druk van de coronacrisis op gezondheid en welzijn neemt steeds meer toe. Commerciële partijen en maatschappelijke organisaties hebben het eveneens zwaar te verduren. Ze kampen meer en meer met de economische gevolgen van de maatregelen om de crisis te bestrijden. Ook in Veldhoven blijkt dat vele zonder ondersteuning niet overeind  kunnen blijven.

Tot nu schoot de gemeente te hulp door verenigingen en organisaties uitstel te geven  van betaling van huur en belastingen en soepel om te gaan  met subsidieafspraken. Wethouder financiën Jeroen Rooijackers (PvdA) legt uit waarom hij het initiatief nam voor uitbreiding van deze maatregelen. “Het gaat om een noodfonds – van 500.000 euro ten behoeve van Veldhovense culturele en maatschappelijke organisaties. Op die manier willen we de druk op ondernemers en instellingen verlichten. Zo zetten we zetten alles op alles om te voorkomen dat  corona hen nog verder in de problemen brengt.”

Het noodfonds is bedoeld voor partijen:

–             die van maatschappelijk belang zijn voor Veldhoven

–             de coronacrisis in acute financiële nood zitten én

–             zonder deze aanvullende steun dreigen om te vallen (met andere woorden: zonder deze bijdrage failliet dreigen te gaan of moeten stoppen met de activiteiten).

Voldoet een organisatie aan de juiste voorwaarden, dan kan zij een bijdrage uit het noodfonds krijgen om te kunnen blijven voortbestaan. Dit kan Organisaties van 2 tot en met 31 december 2020  via de gemeentelijke website: www.veldhoven.nl/noodfonds Daar staat ook meer informatie over fonds en voorwaarden.