Energie besparen mét je buren…

15 september 2020

Dat is een feestje, zeiden de deelnemers aan de eerste online EnergyParty in Veldhoven begin september. Leuk om met bijvoorbeeld buurt- of straatgenoten te bekijken hoe energie te besparen. Vergelijken met anderen maakt je bewuster van waaraan je energierekening op gaat.

Mensen die zich aanmelden als organisator nodigen zo’n acht mensen uit. Die bekijken samen hun energieverbruik én bespaarmogelijkheden. Een professionele gespreksleider van Stichting Buurkracht begeleidt de (door Corona) digitale sessies en geeft de uitvoerig informatie. Na afloop heeft iedereen een concreet en persoonlijk actieplan dat aansluit bij ieders behoefte en mogelijkheden. Dankzij subsidie van de gemeente zijn geen kosten verbonden aan organiseren of deelnemen.

Stichting Buurkracht gelooft in de kracht die buren hebben om hun buurt samen mooier, beter, groener, veiliger, gezelliger of duurzamer te maken. De stichting helpt buren in heel Nederland om hun buurkracht te ontdekken en te vergroten. Door mensen bij elkaar te brengen en ze te ondersteunen met tips, trucs en tools, zoals de buurkracht-app en de website buurkracht.nl.