EEN BLOEMETJE VOOR ONZE SENIOREN

2 april 2020

Ook in deze zware tijden klagen de Veldhovense PvdA-senioren niet. Sterker: de meesten blijken zich prima staande te houden. Zelfstandig, met de hulp van buren of dankzij een straatapp. Nogal wat 70+ers stappen elke dag op de fiets voor de boodschappen of voor een blokje om. Ook wie de 90 nadert of daar overheen gaan, zijn veelal nog in goeden doen. Of, zoals de oudste het uitdrukt: ‘ik voel me nog fit en fruitig.’

Vorige week belden fractieleden 20 senioren in Veldhoven, die lid zijn van de PvdA. Dat levert een positief beeld op. Zo bezweren nogal wat ‘geïnterviewden’ onze bellers dat ze geen hulp nodig hebben. Wat niet wil zeggen dat onze belactie niet in goede aarde valt. Dat blijkt uit reacties als: ’Een goed initiatief… Hier ben ik heel blij mee… Wat attent, ik had wel behoefte aan een sociaal praatje’.  Of wat uitgebreider: ‘dit gesprek vind ik heel waardevol. Eigenlijk ook heel lief en ontroerend en passend bij de PvdA.’ Hier klinkt historisch waardebesef!

Bellers en ontvangers wisselen zinvolle informatie uit. Dit leidt een enkele keer tot een tweede afspraak. Problemen in het medische circuit zijn er ook. Zo kreeg iemand te horen als Brabander in Maastricht niet meer welkom te zijn voor een reguliere behandeling. Dat werd een heel lang gesprek… Veel leed is er ook als partners, die om gezondheidsredenen gescheiden moeten wonen, elkaar niet meer mogen opzoeken