OERLE IS WEER SCHONER

29 maart 2019

OERLE IS WEER SCHONER
Met de helpende handjes van de leerlingen van basisschool St Jan Baptist is Oers sinds 22 maart weer een stukje schoner. Vanaf 9 uur die morgen gingen de jongens en meisjes in zeldzaam mooi weer de straat op, speurend naar weggegooid plastic. Dat was niet moeilijk… Drie uur later lag een heuse afvalberg op het grasveld bij de school.
Dré Jonkers, voorzitter van mede-initiatiefnemer Dorpsvereniging Oerle, bedankte en feliciteerde leerlingen en begeleiders. Er was een kleinigheid voor alle kinderen en een prijsje voor de leerling die tevoren al wist hoe hoog de afvalberg (ongeveer) zou worden. Namens de PvdA-Veldhoven vertelde raadslid Frans Hofmeester de jongens en meisjes hoe goed heel Veldhoven het vindt dat er zulke initiatieven zijn. Daarom kregen school en dorpsvereniging een Groot Compliment.

Om Oerle schoon te houden, zullen we met z’n allen plastic rommel mee naar huis moeten nemen in plaats van het opruimen (alleen) aan kinderen over te laten.