Door op 8 mei 2017

Zilveren PvdA-speld voor Irene Villegas Cuadros

‘Het lijkt zo vanzelfsprekend dat partijgenoten zo lang lid zijn van de PvdA. Maar dat is het niet. Mensen worden steeds minder vanzelfsprekend lid van verenigingen, zeker van politieke partijen. Leden zoals jij zijn de ruggengraat van onze partij én van onze afdeling. Dit kleinood verdien je!’

Voorzitter Johan Dunnewijk van de afdeling Veldhoven speldde vrijdag 6 mei de zilveren PvdA-speld op bij mevrouw Irene Villegas Quadros. De jubilaresse, trouw bezoekster van de ledenvergaderingen en politieke cafés van de PvdA, reageerde verrast ‘op zoveel eer’. In het gesprek met interessante lessen over de Spaanse cultuur en arbeidsethos herinnerde zij zich wel dat ze zo’n zilveren kleinood jaren geleden al eens had gekregen bij de vakbond. ‘En daar werd ik ongeveer tegelijk met PvdA lid van.’ Maar daar stapte de voormalige gezinsverzorgster moeiteloos overheen.

Voorzitter en fotograaf kregen een allerhartelijkste ontvangst. Ook na 40 jaar Nederland bleef Irene deze gastvrije Spaanse traditie trouw. De champagne hebben ze maar afgeslagen.

Waar ben je naar op zoek?