20 november 2013

Tops lijsttrekker

‘Veldhoven’ kan bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2014 kiezen uit een ruim aantal PvdA-kandidaten met een veelheid aan kwaliteiten. De leden van de afdeling  zetten op de gisteravond vastgestelde kandidatenlijst fractievoorzitter Robert Tops (33 jaar) op één. Collega-raadslid Jeroen Rooijakkers (35) neemt plek twee in. Het 17-koppige team is een sterke mix van ervaring en enthousiasme. ‘Een ijzersterk ploeg, met nieuwe gezichten. Dat is ook goed voor ná de verkiezingen…’, reageerde Tops.

Hoog op de kieslijst van de PvdA-Veldhoven staan de ‘nieuwkomers’ Marianne Klaassen (44), Wim Meijberg (54) en Christina Goossens Ruhr (56). Verder vinden de kiezers er de steunfractieleden Rein Kieviet en Jack van Limpt. Bekende Veldhovenaren completeren de lijst: communicatiedeskundige Johan de Haas, teamleider Sondervick College Toon Bazelmans, oud-raadsleden Ries Schermij en Fer Oerlemans, voorzitter Raad van Bestuur Wonen Breburg John Dunnewijk, oud-wethouder Frans Hofmeester, rectorbestuurder Pius X College Jos Bosch, directeur Art4You Barend Lutgendorff, oud-ondernemer Marlies Tops en lid WMO-raad André Moedig.

‘De kracht van samen’ is het motto van het verkiezingsprogramma. Daarmee wil de PvdA Veldhovenaren de helpende hand geven om mee te (blijven) doen in de gemeenschap. ‘Maar bij “samen” hoort ook dat ieder verantwoordelijkheid neemt voor het eigen leven de omgeving.’ De accenten van het programma liggen op jeugd- en gezondheidszorg, passend onderwijs en milieu, groen en duurzaamheid  Maar er is ook ruime aandacht voor economie, kennis en arbeidsmarkt. ‘Ondernemers kunnen op ons rekenen”, aldus Jeroen Rooijakkers.’ Want zij zorgen voor vernieuwingen en scheppen nieuwe banen, ook voor mensen die beperkt zijn in hun mogelijkheden op de arbeidsmarkt.’

Bekijk hier de volledige lijst