Schuldhulpverlening in Veldhoven wordt geactualiseerd!

11 april 2019

De Wet gemeentelijke schuldhulpverlening (Wgs) verplicht gemeenten onder meer te zorgen voor een plan dat richting geeft aan integrale schuldhulpverlening.De doelstelling van zo’n beleidsnota is het voorkomen en bestrijden van sociale uitsluiting van vooral kwetsbare burgers. Het resultaat is dat zij zoveel kunnen participeren binnen de samenleving van de gemeente Veldhoven. Wat nog meer, vraagt de PvdA te Veldhoven zich af!

Door met partners in schuldhulpverlening in gesprek te gaan, kan de Raad zien en voelen wat in mooi Veldhoven leeft. Het zal hartstikke goed zijn dat een van de partners een ervaringsdeskundige is, stelde PvdA in de raadsvergadering van 2 april. Luisterend naar haar/zijn verhaal besef je dan beter invoelen hoe het is om in de schuldhulpverlening te zitten en wat nodig is om eruit te komen. De Wethouder heeft toegezegd dat dit gebeurd.

Door de PvdA ingebrachte punten in het Coalitieakkoord 2018-2022 staat bij schuldhulpverlening “Mobility Mentoring*” en “Quiet-Community*”  Deze worden in de nota meegenomen. De PvdA fractie Veldhoven is blij en trots dat dit gebeurt.  Het zijn namelijk punten uit ons verkiezingsprogramma. Onze gemaakte afspraken met u als kiezers voor een sociale democratie worden ingelost!

Dit ook naast de binnengehaalde motie “Steenbreek”*  en motie “Statiegeld op fles en blik* ”. De trein rijdt.

Voor Mobility Mentoring* lees:

https://www.trots-op-je-vak.nl/mobility-mentoring-helpt-  klanten-in-armoede-uit-het-drijfzand/

Voor Quiet-Community*  lees:

Voor “Steenbreek”* lees:

en motie “Inname van PET-flessen lees:

Wim Meijberg

Waar ben je naar op zoek?