6 februari 2014

PvdA voert campagne op!

In Veldhoven viel de afgelopen vier jaren weinig vooruitgang te signaleren. Aan wat colleges in 30 jaar zorgvuldig opbouwden, kwam in één raadsperiode een abrupt einde. In financieel opzicht staat de gemeente er dramatisch slecht voor: met 1.739 euro toegenomen netto schuld per inwoner  staat Veldhoven op plek 386 van de circa 414 gemeenten! Verenigingen en adviesraden die zich inzetten voor de inwoners, wordt steeds meer  de mond gesnoerd. De PvdA wil dat u weer gehoord wordt. Wij staan voor een buurt, waarin u bestuurt. En wij staan voor een gemeente die financieel gezond is en gezond blijft. Daarom voeren we de enkele weken geleden gestarte campagne verder op.

Wat we tot nu toe hoorden, is niet mals. Burgers die de gemeente gebrek aan communicatie verwijten bij de reconstructie in Zeelst bijvoorbeeld. En inwoners die zich niet gehoord voelen als het gaat om de bezuinigingen op de culturele instellingen. Wat gaat dat worden als we de straks gaan praten met de bewoners van andere wijken?

De komende zaterdagen staan Zonderwijk, ’t Look en Cobbeek op het programma om met buurtbewoners te praten over hun wijk, de voorzieningen in Veldhoven. ‘Maar ook op de sociale media en de eigen site gaan we interactieve communicatie met wie dat wil niet uit de weg’, zegt lijsttrekker Robert Tops. En collega-raadslid Jeroen Rooijakkers valt hem bij: ‘Daar zitten pittige gesprekken bij die we met volle overtuiging aangaan. Wij willen dat de Veldhovenaar weer gehoord wordt en een krachtige vertegenwoordiging kent in de gemeente. Het is tijd voor verandering! Andere acties die de inwoners kinnen verwachten, zijn huisbezoeken, media-acties en de inzet van bekende PvdA’ers, zoals de voormalige Eindhovense wethouder Mary Fiers.’

Waar ben je naar op zoek?