1 september 2017

PvdA krijgt zetel terug in Veldhovense Raad

Wim Meijberg (PvdA) zal in de besluitvormende raadsvergadering van 26 september worden toegelaten als nieuw lid van de Veldhovense gemeenteraad. Hij neemt de plaats in van Marianne Klaassen, die zich terugtrekt uit de gemeenteraad van Veldhoven. De vrijgekomen zetel gaat terug naar de PvdA-fractie, waar zij ongeveer anderhalf jaar geleden uitstapte.

Wim Meijberg, (1959, Schoonhoven), relatie- en accountmanager bij Avans+ Improving Professionals, is sinds 2014 steunfractielid van de PvdA. In die rol zette hij zich in: ‘voor een goed leven en zinvol werk voor iedere Veldhovenaar en om kansen te creëren het maximale uit zichzelf te halen. En daar ga ik ook de komende maanden voor.’
Als echt relatiemens heeft Wim veel contact met bewoners en professionele- en niet- professionele organisaties. Zijn aandachtspunten zijn: burger- en overheidsparticipatie, jeugd, terugdringen van eenzaamheid en armoedebeleid. Zo was hij onder meer de animator van de armoedeconferentie die de PvdA dit voorjaar heeft gehouden.

Zijn taak als steunfractielid gaat, ook op 26 september, over naar de PvdA-fractiesecretaris Frans Hofmeester. Hij brengt 20 jaar ervaring in als raadslid en wethouder in Bladel en Veldhoven.

Wim Meijberg

Frans Hofmeester