1 juli 2016

Mozaïektegels kleuren Zonderwijk

Voor zo’n honderd kinderen van de Veldhovense Basisschool Eigenwijs (groepen 7 en 8) was het vrijdag 1 juli een top dag. Zij maakten ieder een eigen met mozaïek afgewerkte stoeptegel. Daarmee werden tien straten en paden in Zonderwijk opgefleurd. Er waren paraplu’s nodig, maar die deden niets af aan de feestelijke stemming!

Met de hulp van een enthousiaste groep vrijwilligers kwamen prachtige ontwerpen tot stand. Onder het thema ‘Iedereen hoort erbij’ zie je bijvoorbeeld een tegel met twee poppetjes die elkaar de hand geven en een hart vormen. Over de smiley op een andere tegel zegt de jeugdige mozaïek(st)er: mensen moeten blij zijn; dus als je dit ziet, veel lachplezier. Ten slotte is er onder de tientallen kleurrijke straattegels een met twee schaakstukken. ‘Op mijn tegel staat zwart en wit. Want voor mij maakt het niks uit hoe je eruit ziet. Verschillen maken de wereld alkeen maar leuker.’

De looproute bevindt zich in het middengebied van Zonderwijk, tussen Oortlaan en Mullerlaan. Kinderen en vrijwilligers stonden onder de bezielende leiding van Marlies Tops, actief PvdA-lid. De wethouder zette haar met bloemen en een kus  in een denkbeeldig zonnetje.