4 april 2012

MFA Midden: 't gaat om het kind

Uit de Raadsvergadering van 27 maart 2012

‘We hebben niet alleen kritisch dit plan gelezen, maar zijn afgelopen zaterdag ook gaan kijken op en rond de plek waar deze MFA komt. Wij zijn tevreden over de eerste opzet. Er is veel aandacht voor de inpassing in de groene omgeving en voor de architectuur en de veiligheid. En… gelukkig is ook het kind niet vergeten’, zo reageerde PvdA-raadslid Jeroen Rooijakkers bij de behandeling van het bestemmingsplan en beeldkwaliteitsplan MFA Midden.

‘Bij een MFA draait het toch allemaal om kinderen, Zij moeten er zich op hun gemak voelen om optimaal te kunnen leren en zich te ontwikkelen. Toch kan er nog meer vanuit het kind gedacht worden. Soms lijkt de uitstraling belangrijker te zijn dan de functionaliteit. Daarom blijft de PvdA voorstander van drie bouwlagen. Een extra bouwlaag is ruimtebesparend. De   kinderen krijgen er bijvoorbeeld extra speelruimte door. Voor volwassenen is traplopen trouwens geen enkel probleem.’

‘De PvdA vindt dat onnodige parkeerplaatsen zoveel mogelijk voorkomen moeten worden. Dit doet alleen maar afbreuk aan de prachtige omgeving en de groenstrook die zo kenmerkend zijn voor dat deel van Veldhoven.’

Minder gelukkig toonde Jeroen zich over de communicatie met belanghebbenden. ‘Wij betreuren in dit opzicht onzorgvuldig is gehandeld. De gemeente is er in eerste instantie voor de bewoners. Omgaan met onze bewoners, zoals hier is gebeurd, verdient niet bepaald de schoonheidsprijs. En het is niet de eerste keer.’

Waar ben je naar op zoek?