Door op 4 augustus 2016

PvdA-badmeester blijft op de uitkijk

De gemeenteraad op vakantie… Dossiers in de wacht… Een gehalveerd college van b. en w. past  op de winkel… De politiek ligt zowat stil. Maar wat zeker niet stil ligt, voor de PvdA en anderen, is het dossier ZWEMBAD.

De PvdA-Veldhoven zomercolumn van Frans Hofmeester.

Na de desastreuze uitslag in de gemeenteraadsvergadering van 12 juli en de publicatie daarvan in de kranten en op onze site, kwam een stroom reacties op gang. Meer dan honderd commentaren van lezers van het Eindhovens Dagblad en van deze site… open brieven aan de Veldhovense politiek… de FNV nog dezelfde vrijdag met hun actiecamper en actietent op de Wal. Jammer dat de vakbond in haar publicaties alle politieke partijen over een kam scheert, maar – kijkend naar het goede doel van de actie – is ze dat vergeven. En… vertrouw je verslaggever maar, ook achter de schermen is het op dit punt geen vakantie.

Maar, om te voldoen aan de beloofde knipoog in deze zomercolumn, is hieronder de badmeester van dienst geportretteerd. Deze life guard was te bewonderen in de carnavalsoptocht van 2014 op een open kar met een heus zwembad. (Daar werd later een toeschouwer blij mee gemaakt.) De badmeester is inderdaad fractievoorzitter Jeroen Rooijakkers van de PvdA. Dezelfde die met zijn collega’s tien jaar lang politiek streed voor behoud van het zwembad. Met actievoeren ook, zoals in 2014: zaterdagen lang bij D’n Ekkerman, wat ruim 1.500 handtekeningen opleverden van Veldhovenaren, die het zwembad wilden behouden. Ja FNV’ers, wij kunnen er ook wat van.

carnaval 4