15 oktober 2015

Maar goed dat er eerst een verkeerd besluit genomen is…

In de gemeenteraad van Veldhoven ging het dinsdag 13 oktober – weer – over parkeren in het centrum. Het Eindhovens Dagblad berichtte er al over en z’n Veldhovense tegenhanger zal wel volgen. De Raad nam een wijs besluit over hoe te parkeren in de city. Bedrijven en bewoners kunnen ermee uit de voeten. Hoe anders was dat in april. Ook toen besloot de Raad over hetzelfde parkeren.

De oppositie had haar bedenkingen, want onvoldoende bestudeerd, treurnis bij de middenstand en inwoners nauwelijks gehoord. Maar de coalitie dreef op advies van de verkeerswethouder z’n zin door. Al de volgende dag draaide de klachtenmachine van wie hier ook maar mee te maken had, op volle toeren. Goede raad was duur.

Lang verhaal kort: afgelopen dinsdag een nieuw voorstel, nota bene zo’n beetje hetzelfde als waar de oppositie ’n half jaar eerder op had aangedrongen. Dat schiet natuurlijk in het verkeerde keelgat, zeker als de oorzaak van het verkeerde besluit vooral in de schoenen van ‘andere partijen’ lijkt te worden geschoven. De beroemde procedure….

Concludeert de wethouder: ‘maar goed dat er eerst een verkeerd besluit is genomen… konden we het goeie nemen.’

Als deze logica tot je doordringt….

Waar ben je naar op zoek?