25 februari 2015

Iedereen verdient een kans… en nog een…. en nog een…

Vraag je je ook af of er op 18 maart nog iets te kiezen valt? Bepalen de gevolgen van de economische crisis, het geweld in Oekraïne en de bureaucraten in Brussel niet wat Den Haag besluit? Kan de PvdA het verschil wel maken?

De keuzes worden steeds helderder. CDA en D66 steunen het kabinet straks in de Eerste Kamer misschien wel, maar in ruil van miljarden extra bezuinigingen. En de SP en PVV? Die willen alleen maar zo snel mogelijk een kabinetscrisis.
De PvdA wil dat het kabinet doorgaat met de economische opbouw; goed voor meer banen. En wie zit op een kabinetscrisis te wachten? Chaos in de politiek maakt het voorzichtige economisch herstel alleen maar kapot.
Het kabinet moet dus zijn werk af kunnen maken. Geen nieuwe bezuinigingen op zorg en sociale zekerheid. De economie groeit weer, het aantal banen neemt toe, mensen durven weer te investeren. Zo vinden we samen de weg verder omhoog. Krijgen ook mensen die niet de wind mee hebben in het leven de kans om mee te doen. Want iedereen verdient een kans. En nog… en nog een. En nog een, als dat nodig is. Wij laten niemand achter en wij geven niemand op.
Een sterker en socialer Nederland komt er alleen met een sterke PvdA. In de Waterschappen, in alle Staten, en in de Eerste Kamer.

(Vrij naar Marleen Barth, voorzitter PvdA-fractie Eerste Kamer/ lijsttrekker verkiezingen)