25 oktober 2009

GEEN PANIEK

Lokale PvdA-ers zijn de wanhoop nabij (Eindhovens Dagblad 13 oktober). Bij het lezen van zo’n krantenkop slaat de schrik je om het hart. Is het zo erg? Natuurlijk, er zijn betere tijden voor onze partij geweest. En dat is nog niet zo lang geleden. Maar de wanhoop nabij? Ik niet. En veel partijgenoten in de – alsmaar groeiende – afdeling Veldhoven denken er hetzelfde over.
Ziek van het Haags gestuntel luidt vervolgens de samenvatting van het artikel (dat trouwens minder heftig uitpakt als de kop doet vermoeden). Zeker, ook in Veldhoven worden we niet vrolijk van een verder prima PvdA- Kamerlid die begrotingsstukken lekt. Of van onze soms wat stuurs formulerende en kijkende fractievoorzitter in de Tweede Kamer.

Maar in deze tijd van griepvirussen gaat er nog een ander rond: het PvdA- pestertje. Ik wil geen fouten verdoezelen. Nee, maar elk rood incidentje wordt uitvergroot, terwijl uitglijders in andere politieke kampen publicitair met een sisser aflopen. Bovendien lijken landelijke en provinciale prestaties van de PvdA het vermelden nauwelijks waard te zijn. Maar wie haalt – op een voortreffelijke manier – de kastanjes uit het hoog oplaaiende AOW-vuur? Juist, de PvdA, terwijl het CDA in de luwte toekijkt hoe het publiek op een besluit van het héle kabinet reageert. En wie neemt moeilijke beslissingen op het financiële vlak, die nog lang na kunnen dreunen? Correct, PvdA-partijleider Wouter Bos.

Ook in Veldhoven hebben we met dit alles te maken, maar daar staat zoveel tegenover. Een prima sociaal beleid met een prima wethouder op deze en andere belangrijke punten voor de gemeenschap. En ook als het om het terugdringen van de recessiegevolgen gaat, staat onze ploeg paraat. In de publiciteit is dan ook geen wanklank te horen over het goede werk van de PvdA-fractie!

Geen paniek dus bij deze lokale PvdA-ers, die strijdvaardig op weg gaan naar de volgende gemeenteraadsverkiezingen in maart volgend jaar. Ook elk ander PvdA-lid kan met opgeheven hoofd door Veldhoven wandelen. En ervoor uitkomen dat je, ondanks een paar onhandigheden in Den Haag, trots bent op wat in Veldhoven is bereikt.

Frans Hofmeester.

voorzitter

25-10-2009

Waar ben je naar op zoek?