Culturele Talentkeuken helpt op weg naar integreren

18 april 2019

Culturele Talentkeuken helpt op weg naar integreren.

Hangama Manawi, lid van de Veldhovense ambtenarenbrigade, kookt graag en vindt het fijn om dit met anderen te delen. Maar voor deze Afghaanse van geboorte heeft het ook een heel sociale kant. Meedoen aan activiteiten en mensen ontmoeten ziet zij als eerste stap op weg naar een goede integratie in de gemeente Veldhoven en ook als opstap naar betaald werk voor wie in de bijstand zit.

Die overwegingen mondden uit in de Culturele Talentkeuken. Die draait tot eind juni in D’n Burgemister, vlak naast haar werkplek. In de professionele horecakeuken koken op maandagochtend zeven dames, afkomstig uit verschillende culturen en onder aansturing van bode Hangama. Iedere maandag vanaf 12.00 uur serveren zij tegen de kostprijs van € 7,50 (exclusief consumpties) een heerlijke lunch. Veel collega’s van Hangama en gemeentebestuurders kunnen dit inmiddels beamen. Uw verslaggever trouwens ook. Hij gaf bovendien namens de Veldhovense PvdA-fractie een welverdiend ‘GROOT COMPLIMENT aan de initiatiefneemster.

Wil je zeker zijn of de keuken op de dag van je keuze open is, kijk dan op https://www.burgemister.nl/reserveren/ Op deze site of telefoon 040 2541475 kun je ook reserveren. Graag zelfs.

Waar ben je naar op zoek?