14 januari 2013

B&W maakt geen haast met plaatsen van fietsenrekken

Al in april 2012 heeft de PvdA er bij het college op aangedrongen meer fietsenrekken te plaatsen. Vooral bij verschillende bushaltes is de nood hoog. Daar staan steeds meer fietsen dan er fietsenrekken zijn. Op die oproep is weinig actie ondernomen. Dit baart de PvdA zorgen. Het gevolg kan namelijk zijn dat mensen de fiets weer laten staan en alsnog met de auto naar school of het werk gaan.

Naar aanleiding van de brief heeft het college de fractie verzocht om alle locaties in beeld te brengen, waar fietsenrekken nodig zijn. Hoewel dit primair een taak van de gemeente is, heeft de fractie dit toch uitgezocht. De PvdA wil namelijk een goede en snelle oplossing. Het gaat om de volgende bushaltes:

• Einde Heerbaan bij Platanenlaan/Kinderboerderij;
  • De Dom bij De Plus supermarkt;
  • De Hertgang / Buizerd;
  • De Hertgang / Meerhovendreef;
  • Bossebaan / De Loop;
  • Heemweg, ter hoogte van achterzijde Jumbo supermarkt.

De fietsenrekken bij de Mira zijn overigens zeer onpraktisch en vrijwel onbruikbaar.

In een nieuwe brief over dit onderwerp (december 2012) vraagt de PvdA-Veldhoven waarom het college een half jaar niets aan dit onderwerp heeft gedaan en wanneer de extra fietsenrekken worden gerealiseerd.