Bijeenkomst Eindhoven Airport op donderdag 22 februari

10 januari 2018

Eindhoven Airport groeit in een rap tempo. Vanaf 2020 geldt een nieuwe gebruikersvergunning. De inhoud van die vergunning wordt op dit moment samengesteld. Daartoe zijn verschillende scenario’s uitgewerkt, waarbij het huidige aantal vluchten van 43.000 als startpunt is genomen. Eindhoven Airport wil graag verder groeien. De belangrijkste reden die Eindhoven Airport noemt om te groeien, is de economische ontwikkeling van mainport Zuidoost-Brabant, sinds kort een van de drie belangrijkste economische gebieden van Nederland. De regionale PvdA-afdelingen nodigen u van harte uit om hierover mee te praten. Op donderdag 22 februari organiseren we daarom een openbare bijeenkomst in het BusinessPoint van Schippersstop (Veldhoven).

Onderwerpen en thema’s die aan de orde komen zijn:
– Het aantal vliegbewegingen
– Vliegroutes en vliegtijden
– De regionale economie en werkgelegenheid
– De gevolgen voor het milieu
– Ontwikkelingen in de luchtvaart
– Proces en planning richting 2020

Het programma is ongeveer als volgt:

19.15 – 19.30 uur: Inloop
19.30 – 20.45 uur: Diverse sprekers die de laatste ontwikkelingen schetsen, waaronder Klaas Kopinga (voorzitter BOW), Wim Scheffers en Bernard Gerard
20.45 – 21.00 uur: Pauze
21.00 – 21.45 uur: Interactief deel (discussie) over het traject na(ar) 2020.
21.45 – 22.00 uur: Na borrel

Datum:
Donderdag 22 februari

Locatie:
BusinessPoint Schippersstop, Habraken 2601, 5507TR Veldhoven (www.schippersstop.nl)

Woordvoerders:
Woordvoerders van andere politieke partijen die graag over dit onderwerp willen meepraten tijdens het interactieve deel (na de pauze), worden van harte uitgenodigd. Het heeft onze voorkeur wanneer er per politieke partij (vanuit de regio) één woordvoerder wordt aangemeld. Opgeven kan via [email protected]. Graag voor maandag 12 februari 2018.

Waar ben je naar op zoek?