Corry… een herinnering van verbinding en liefde

Door Redactie op 28 september 2018

n ‘Paar weken geleden nog maar schreef Corry (Duquesnoy), de liefde van onze fractieleider Wim Meijberg, ’n artikeltje voor onze sociale media. En natuurlijk ging dat over haar betrokkenheid om mensen met afstand tot de arbeidsmarkt aan werk te helpen. En ze had nog zoveel andere ideeën die ze met ons en de lezers wilden delen.

Maar het mocht niet zo zijn. Eind juli, op vakantie op het Iberisch schiereiland voelde, Corry zich steeds beroerder. Wim racete terug naar Veldhoven om 12 uur na thuiskomst te horen dat zijn lief ongeneeslijk ziek was.
Binnen enkele weken verdween de toekomst van een wilskrachtige, levenslustige vrouw en Wims anker en fundament achter de horizon. Op zondag 23 september, in de laatste minuten van haar 58ste verjaardag, voegde Corry, zoals Wim dat zegt, ‘met haar mooie sopraan bij het engelenkoor’.
Donderdag 27 september keken we in De Schalm terug op haar leven, maar vooral vooruit naar de liefde die bond en binden zal. Een volle schouwburgzaal volgde ontroerd hoe Corry voor even weer tot leven kwam.