6 april 2013

Aanpak jeugdwerkloosheid Brabant

persbericht1

Aanpak jeugdwerkloosheid Brabant

european youthHet is op dit moment moeilijk om nieuw werk te vinden op de arbeidsmarkt. Dat geldt zeker voor jongeren. De werkloosheid onder jongeren is de het afgelopen jaar fors toegenomen. In Noord-Oost Brabant zelfs met vijftig procent.

Overal in de provincie vinden initiatieven plaats om jongeren vooruit te helpen op deze moeilijke arbeidsmarkt. Zo start men in Den Bosch en Tilburg met een ‘startersbeurs’ die jongeren de mogelijkheid biedt om na hun opleiding een stageplek te vinden om werkervaring op te doen. Er is daarbij ook geld voor verdere scholing.

jeugdwerkloosheid_v5-a5 lowres

Ook Europa onderkent het probleem van de jeugdwerkloosheid. Initiatieven komen op gang en er is ondersteuning vanuit Brussel.

De werkgroep Europa van de PvdA Noord-Brabant organiseert een bijeenkomst over de jeugdwerkloosheid en hoe we deze kunnen aanpakken. Mensen kunnen met een panel in gesprek over dit onderwerp. In het panel zit iemand uit Brussel, een vakbondsvertegenwoordiger en een werkloze jongeren. In een open gesprek willen we willen graag bestuurders in onze provincie informeren over de mogelijkheden die lokaal al worden ingezet, maar zeker ook met jongeren in discussie. Waar lopen zij tegen aan en wat vinden zij belangrijk?

De bijeenkomst ‘Jongeren aan de bak’ vindt plaats op 16 april en start om 19.30. De locatie is Avans Hogeschool, Onderwijsboulevard 215 te Den Bosch. Dit is achter het centraal station. Indien u met de auto komt, kunt u parkeren in garage ‘Paleiskwartier’. Wij nodigen u en iedereen van harte uit om bij deze bijeenkomst te zijn.