Door op 9 mei 2017

Jan Schaper leergang: rugzakje voor aanstaande raadsleden prima

Aan de gemeenteraadsverkiezingen 2018 heeft de afdeling al twee ledenvergaderingen besteed. De oproep voor de kandidatenlijst hebben de PvdA-leden binnen. Ontdekken of zo’n functie bij je past? Denk je voor dit belangrijke werk voor de gemeenschap meer bagage nodig te hebben? Deelname aan de Jan Schaper leergang is ‘n prima manier om achter de antwoorden te komen. PvdA Brabant ontwikkelde de cursus. De afdeling Veldhoven neemt de kosten voor haar rekening.

De leergang bestaat uit twee fases. In fase 1 maak je kennis met het raadswerk en wat er voor nodig is om dat goed te doen. Zo krijg je een beeld of dit werk iets voor je is. Enthousiast geworden? Ga door naar fase 2. Je leert dan meer over de beginselen en geschiedenis van de PvdA en hoe politiek in elkaar steekt. Diverse thema’s komen aan bod en je krijgt communicatietraining. Je leert presenteren en omgaan met sociale media. Er is aandacht voor regionale thema’s en je kunt je netwerk vormen en uitbreiden.

Data fase 1:

– Zaterdagochtend 10 juni 2017 vanaf 10.00 uur

– Zaterdagochtend 24 juni 2017 (gecombineerd met de Brabantdag)

– Zaterdagochtend 8 juli 2017 vanaf 10.00 uur

Data voor de landelijk georganiseerde fase 2 volgen later. De locatie is centraal in Noord-Brabant. Bij veel deelnemers komen er misschien meer plekken. De eigen bijdrage van € 25,00 voor fase 1 en € 50,00 voor fase 2 betaalt, zoals gezegd, de afdeling.

Meer informatie bij onze secretaris, Frans Hofmeester: [email protected].

Op de landelijke website staan meer bijzonderheden:

Meld je graag vóór 1 juni

Waar ben je naar op zoek?