16 september 2016

Samen tegen eenzaamheid

Al een jaar vraagt de PvdA-fractie politieke aandacht voor eenzaamheid. De noodzaak daarvoor is duidelijk: meer dan 1 miljoen Nederlanders voelt zich sterk eenzaam. En ook in Veldhoven liegen de cijfers er niet om.

Daarom nogmaals attentie voor de Week tegen Eenzaamheid  van 22 september tot en met 1 oktober. Voor wie dat wil zijn er activiteiten waar ontmoeting centraal staat. Een overzicht daarvan staat op http://www.samentegeneenzaamheid.nl/week-tegen-eenzaamheid

Voor een praktische helpende hand is er Veldhoven Voor Elkaar (www.veldhovenvoorelkaar.nl), dé plek voor ondersteuningsvragen. Via Cordaad Welzijn kunt uw vraag voor Veldhoven voor Elkaar ook stellen. Daar zijn dagelijks vrijwilligers bereikbaar voor vragen in het kader van praktische ondersteuning tussen 9.00 – 12.00 uur op 040-253 34 43.

Uw vraag kunt u eventueel ook stellen aan SWOVE, de Stichting Welzijn Ouderen Veldhoven (www.swove.nl/ Telefoon 040-253 42 30 bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 12.00 uur).